Bakluckan - loppis i Lund

En loppissugen söndag tar jag med mig barnen till bakluckeloppiset i Lund som arrangeras på Södra lekplatsen. Vi kommer tidigt, säljarna håller fortfarande på att packa fram. Men vi är inte de första fyndsugna på plats. Det svärmar av folk som bin! Öhh… barnvagn, ståbräda och kinkig bebis i barnvagnen.. Jag undrar om det är så smart att gå här egentligen. Lilltjejen vill bli buren, storpojken gnäller över att han inte ser några leksaker.




I sakta mak går vi en runda och ibland skymtar vi en o annan säljare bakom bisvärmen. Min pojke blir på bättre humör av ett leksaksvapen o en plastgräsklippare. Lillasyster är mer svårflörtad. Jag önskar att jag hade med mig bärsjalen.





Vi går och käkar istället. Här säljer arrangörerna hembakta översmuliga kakor, läsk, kaffe o korv för en billig peng. Det är precis vad som behövs för att göra mina kids glada. Sedan vill de inte gå någonstans, bara springa runt på gräsplätten som finns lite här och var i närheten. Gräsklipparen testas om och om igen och min pojke låtsasskjuter alla flygplan i luften. Det är härligt väder och dags att gå vidare.

Allt som allt är detta loppis inget för barn, besök barnloppiset på Folkets park istället och kom hit själv om du gillar loppmarknader.

Utbyte för ettåringen:

Det är inget för en ettåring. Såvida hon inte sover just då i vagnen.

Utbyte för fyraåringen:

Han brukar gilla loppisar starkt, men på denna loppis var det på tok för mycket folk som trängdes.

Personal:

Arrangörerna finns och säljer enkel mat.

Mat/Dricka:

Kaffe, kaka, korv med bröd, läsk, det mesta kostar mellan 5 och 15 spänn.

Kostnad:

Beror på vad man hittar för fynd. Det är en traditionell loppis med precis allt mellan himmel och honungskaka.

Plus:

Ganska stort loppis, dvs finns goda fyndchanser. Varierande hur många som säljer barnartiklar.

Minus:

På tok för mycket folk som verkar kasta sig över säljarna som gamar. Det är inget läge att komma fram med barnvagn och två kids med andra ord.

Betyg:

B
Gå och besök barnloppiset i Folkets park istället!

Kalla fakta:

För tider och vägbeskrivning, kolla loppisets hemsida:

http://www.bakluckan.com/


Kommentarer
Postat av: Emily

Jag tycker att det är rätt svårt att göra en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin blogg!

2012-03-19 @ 00:45:52
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0