Cirkus Brazil Jack

När jag var liten tog min mamma mig till cirkus varje år! Det var verkligen något jag alltid såg fram emot! Så när cirkusen kom till stan den här våren tog jag min lille pojke dit för första gången!

Vi köpte billiga Sydsvenskan-biljetter (60 kr med Stjärnkortet) mot ordinarie 240 kr per biljett. När vi anlände till cirkusen var kön inte att leka med! Jag måste erkänna att jag inte trodde att vi skulle få plats när vi ställde oss i en halv kilometer lång kö! Men det gick förvånansvärt snabbt att komma in och vi har även lyckats hitta en helt okej plats.




Min lille femåring var riktigt förväntansfull och såg fram emot clownerna. Med dunder och brak satte showen igång på nästan utsatt tid! Artisterna bjöd på en varierad underhållning med inslag av både hästar, getter, trapetsartister, clowner och annat smått och gott med en 20 minuters paus emellan. Publiken bestod av hälften barn, hälften vuxna och alla verkade vara nöjda med underhållningen.

Under pausen kunde barnen rida ponny för en billig peng eller tjata till sig godis, läsk (15 kr), popcorn (30 kr) eller ljussvärd (60 kr). Vi har såklart fått investera i en hel del, tur att vi inte tog med oss mer pengar! Storebror ville nämligen överraska pappa med ett ljussvärd (dvs. köpa ett till..)




Utbyte för tvååringen:

Hon fick stanna hemma denna gången. Jag VET att hon inte kan sitta på sin rumpa under en tvåtimmarsföreställning.

Utbyte för femåringen:

Clownerna pratade han om efteråt länge. Djuren gillades däremot inte (”Mamma när är detta slut?”). Efteråt ville han gå igen nästa år!

Personal:

Delvis engelsktalande och trevliga.

Mat/Dricka:

Godis, läsk, chips o sånt.. till cirkuspriser :)

Kostnad:

60 kr/st för biljetterna med Sydsvenskans Stjärnkort. Annars får du betala det fyrdubbla.

Plus:

Varierad underhållning för en billig peng.

Minus:

Inte det bekvämaste att sitta (barnen får för det mesta sitta i de vuxnas knä för att överhuvudtaget kunna se).

Betyg:

BBB+

Kalla fakta:

Lite info hittar du här på hemsidan, finns även en länk till Ticknet för biljetter/tider för föreställningar:

http://www.cirkusbraziljack.se/


Kommentarer
Postat av: Sophie - pluggar till fotograf

Hej, just nu har jag en tävling där du kan vinna ett valfritt kalaspaket :) Tar endast några sekunder :)



Kram Sophie

2012-04-03 @ 16:04:22
URL: http://sophiecoper.se
Postat av: TECKNING & FOTO | TRÄNING & KOST

TÄVLING: Vinn ett par SPIKES örhängen i valfri färg!!

2012-05-04 @ 14:01:32
URL: http://nataliehakansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0